Yenka Programozás videók

Click the arrow to play the video.
További információk [Angol]...
Hasznos linkek [Angol]...

PROGRAMOZÁS

Yenka Programozás segítségével az algoritmikus gondolkodást fejleszthetjük egészen gyakorlatias példákkal. A folyamatábrákat felépítő alkotóelemekhez ugyanis egy-egy tánclépést, vagy mozdulatot is köthetünk. Észre sem vesszük, hogy mialatt egy teljes táncsor koreográfiáját megterveztük, használtunk szekvenciát, elágazást, sőt ciklust is. A hibák ezzel a módszerrel feltűnőek és kirívóak, ami ugyancsak hasznos az oktatás során.

A programozás alapjai (változó definiálás, függvények, ciklusok, feltételek, stb.) játékosan elsajátíthatóak karakterek irányítása útján. A program futásakor az animált mozgás folyamán végigkövethető a változók alakulása is, megmutatkozik a hiba helye az algoritmusban.

Saját 3D környezet is kialakítható, melyhez 3D objektumok importálhatók a Google Sketchup Warehouse-ból, a karakterek táncoltatásához pedig zene importálható.

Kezdés Folyamat ábrákkal

Minden egyes karakterhez számos utasítást lehet rendelni, mozgásokat és különböző interakciókat (taps,) - ezeket mind a folyamat ábrán keresztül programozhatjuk. Számtalan parancsot kapcsolhatunk össze, és paraméterezhetünk be egy két kattintással.

Tesztelés

Hibák a szimuláció során azzonal észre vehetők, változók folyamatos figyelésének köszönhetően gyorsan ki is javíthatók. Lépésenként végig mehetunk programunkon, megfigyelmve annak működését.